Sunday, November 18, 2007

Rodin, Rose, Camille & me

ရိုဒင္၊ ရို႕စ္၊ ကမီးလ္ ႏွင့္ ကၽြန္မ

ရိုဒင္ဆုိတဲ့စာအုပ္က္ုိ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ ၂၀၀၄ သို႕မဟုတ္ ၂၀၀၅ က ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္တုန္းက ဆရာမၾကီးေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ရဲ႕ မုိက္ကယ္အိန္ဂ်လုိ ကို သေဘာက်ခဲ့သလုိ… ျပင္သစ္ရဲ႕ နံမည္ေက်ာ္ ပန္းပုဆရာၾကီး ရိုဒင္ အေၾကာင္း ေမာင္ထြန္းသူက ျပန္ဆုိျပန္ေတာ့လည္း ပါရမီထူးတဲ့ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ သေေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ခဲ့မိတယ္။ သူ႕ရဲ႕ လက္ရာပံုေတြကို ပံုႏွိပ္ထားတဲ့ စာအုပ္ထဲပါတာကို ၾကည့္လို႕အားမရလို႕.. အင္တာနက္မွာရွာေဖြၾကည္႔ရေသး စုေဆာင္းရေသးတယ္..။ ရုိဒင္ရဲ႕လက္ရာမ်ားကုိ သေဘာက်တာနဲ႕အတူ ရိုဒင့္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဘက္ ရို႕စ္ အင္မတန္ နားလည္မႈျပည့္၀တဲ့မိန္းကေလးအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သလို.. ကင္မီလာကိုလည္း အစြဲအလန္းၾကီးလြန္းတဲ့ ကေလးမကေလးအျဖစ္သာ ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့မိတယ္။ ..အဲသည္တုန္းက ရုိဒင္ရဲ႕ ပန္းပုေတြအေၾကာင္းေလာက္သာ အာရံုမ်ားစူးစိုက္ေနခဲ့မိတယ္ထင္ပါရဲ႕… ။ အဲသည္ရိုဒင္ရဲ႕ လက္ရာေတြသာ ကုိယ့္ကို စိုးမုိးေနခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႕ ၂ ေယာက္ရဲ႕ မိန္းမသားဘ၀နဲ႕ ကန္ဒကို သိပ္မ်ားမ်ား မေတြးခဲ့မိဘူး။

ေနာက္ေတာ့လညး္ အဲသလို အႏုပညာေတြဘက္ကို မ်က္စိမလွည့္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အလုပ္ေတြကမ်ား၊ စာအုပ္ေတြနဲ႕လည္းကင္းကြာေနခဲ့တာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ရိွခဲ့ေပါ့။ သည္ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း ကုိယ္ဟာ ဘ၀ထဲမွာရွင္သန္ ရုန္းကန္ရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ ခံယူခ်က္ေတြ ဘယ္လုိေတြ ေျပာင္းလဲေနခဲ့တယ္ ဆုိတာဟာ ကုိယ္ကိုယ္တုိင္ ေတြးေခၚသတိထားမၾကည့္မိခဲ့တဲ့ ကိစ္စ။

ဒါေပမယ့္ ညကမွ စာအုပ္စင္ကေန ရိုဒင္ရဲ႕ စာအုပ္ကို ျပန္ကုိင္ၾကည့္ရင္း အစအဆံုး တစ္ေခါက္ထပ္ဖတ္ၾကည့္မိျပန္တယ္။ ရုိဒင္ကို ပါရမီထူးတဲ့ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ု ေလးစားႏွစ္လိုစိတ္က အရင္ကလိုရိွေနတုနး္ပဲ ဆုိေပမယ့္.. ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ အလြန္စက္ဆုတ္မိလာတယ္။ ရို႕စ္နဲ႕ သူနဲ႕ ကို အျပန္အလွန္ခ်စ္တဲ့ ခ်စ္သူေတြ အျဖစ္မျမင္မိေတာ့ဘူး။ ရုိ႕စ္ကိုေရာ ကင္မီလာကိုေရာအေပၚမွာ သူ႕အခ်စ္မရိွဘူး။ ရို႕စ္နဲ႕ ကင္မီလာ တုိ႕မွာရိွသမွ် သူဟာစုပ္ယူစားသံုးတယ္။ သူရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈဟာ .ဲသည္အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕ ဘ၀ေတြကုိ နင္းေျခ ၿပီးမွ တက္လွမ္းခဲ့တာ လုိ႕ နာက်ည္းစြာေတြးမိသြားျပန္တယ္။ ရုိ႕စ္ရဲ႕ နာက်င္မႈမ်ိဳးနဲ႕ နာက်င္တတ္လာတယ္။ ရို႕စ္ခ်စ္သလုိ.. ရို႕စ္ခံစားခ်က္ေတြကို မ်ိဳသိပ္ၿပီး နားလည္ၾကင္နာေပးျဖည့္ဆည္းေပးရတဲ့ လုိခ်င္တာေတြ ရေလ့မရိွဘဲ အေပးသက္သက္သာ ရွင္သန္ေနရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို နားလည္တတ္လာလုိ႕မ်ားလား။ ကင္မီလာလို႕.. အျပည့္မရရင္ လံုး၀မယူေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ အတ္တတစ္ခုနဲ႕ ရင္ထဲက အခ်စ္ကို ကိုယ္တုိင္ေျခမြဖ်က္စီးရင္း.. ဘ၀တစ္ခုလံုးဆံုးရႈံးခံလုိက္ရတဲ့ (ရူးလို႕ေတာင္သြားရသတဲ့) ကင္မီလာနာက်င္မႈေတြကို လည္း ကိုယ္က နားလည္တတ္ၿပီ။

ရုိဒင္လုိ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆန္ဒနဲ႕ တြယ္မက္မႈကို မိန္းမတစ္ေယာက္ဘက္က ခဏကေလးေတာင္မွ ၀င္ၾကည့္မေပးတတ္ဘဲ..သူ႕အေတြးနဲ႕သူသာ တစ္ကမ္ဘာလုပ္ရင္း ဘ၀ေဖာ္ကို တဘ၀လံုးအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆံုးရႈံးမႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၀မ္းနည္းမႈ စတာေတြေ၀မွ်ရမယ့္အစား စည္းတစ္ခုျခားလို႕.. လုိရာသံုးအျဖစ္သေဘာထားသူလို လူမ်ိဳးကို သူဖန္တီးခ့ဲတဲ့ အႏုပညာသက္သက္ကိုပဲ ပိုင္းျခား ခံစားရင္း ၾကံဖန္ ေလးစားးၾကည့္ရေတာ့မယ္။

စာအုပ္ကိုဖတ္လုိ႕ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ မနက္ ၂ နာရီထုိးေနၿပီ။ စာအုပ္ကို ပိတ္လိုက္ၿပီး စားပြဲေပၚခ်ရင္း တအံ့တၾသၾကည့္ရင္ းေတြးေနမိတယ္။ ၾကည့္စမ္း ဘ၀ဟာ ၂ ႏွစ္အတြင္း ကိုယ့္ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့လုိက္ျပန္ၿပီ။ ဘယ္လုိအေၾကာင္းတရားေတြကမ်ား လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္က ကိုယ္နဲ႕ အခု ကိုယ္ တုိ႕ရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြ သည္ေလာက္ လြဲေခ်ာ္သြားေစခဲ့တာပါလိမ့္..။

ကံေကာင္းတာတစ္ခုက ကိုယ္စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးတဲ့ တစ္ေန႕က်ရင္ ယူရုပ္ဖက္ကုိ သြားၿပီး မုိက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လိုတုိ႕ ရိုဒင္တုိ႕ရဲ႕ လက္ရာေတြကို ကိုယ္တုိင္ ၾကည့္ရႈခ်င္ေသးတယ္ဆုိတဲ့ အိပ္မက္ကေလးတစ္ခု အေကာင္းအတုိင္းက်န္ေနေသးတာပါပဲ။ (ရိုဒင္ရဲ႕ ပန္းပုေတြ ကိုယ္တုိင္ မျမင္ေတြ႕ရဖူးေပမယ့္.. အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚက ခံစားရသမွ်နဲ႕ ကိုယ္ရွာေဖြသိရသမွ် ေနာက္ခံအေၾကာငး္အရာေလးမ်ားနဲ႕ ဆက္စပ္ခံစားပါဦးမယ္။)

ကိုယ္ေတြးမိတဲ့.. အံ့ၾသစရာေကာင္းတဲ့ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ္တုိ႕ဆီက ပန္းပုသမားေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားပံုကလြဲလို႕ တျခားထုဖုိ႕ ဘာေၾကာင့္ စိတ္မ၀င္စားၾကသလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားလို႕မရပါဘူး။ ေက်ာက္သားေက်ာက္ေတာင္ေတြလည္း ကိုယ္တုိ႕မွာ ေပါပါရဲ႕.. သုိ႕ေပမယ့္.. ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္ ကလြဲတဲ့ ေၾကးသြန္းတုိ႕ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပုေတြလည္း အေတာ္နည္းတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကူးထဲမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕ အ၀ိုင္းၾကီးေတြအလည္မွာ..ဘာမွန္းမသိတဲ့ခပ္ေပါေပါပန္းေတြနဲ႕ တန္ဆာဆင္မႈ ေတြထက္စာရင္ စက်င္ေတာင္ဘက္ကထြက္တ့ဲေက်ာက္သားေတြ၊ ဂရက္နုိက္တံုးၾကီးေတြနဲ႕..ေမာ္ဒန္ပန္းပုေတြထားရင္ အမ်ားၾကီးၾကည့္ေကာင္းမယ္ထင္မိတယ္။

No comments: